Zoeken in deze blog

donderdag 12 januari 2023

 
 

 DIVERSE COLUMNS

 

Kent u het verhaal van Biggy Bipsie? Nou, dat ging zo. Toen ik nog jong en best wel wild was had ik verkering gekregen met een best wel rond geschapen jonge vrouw, ze was wat ze tegenwoordig een   vrouw van trotse kleur zouden noemen, en ze rook heerlijk naar kokos.
Kokos hier, kokos daar, en ook nog een kokosmat bij de ingang.
Ik had haar leren kennen toen ik bij de Pinkstergemeente was, want ik liep met mijn ziel onder de arm in de wereld rond, en ik wilde gewoon een rode draad volgen.
We zaten allebei in de band.
Ik was de drummer, en zij bespeelde de bas, haar ranke vingers, gewend natuurlijk na generaties plukken gingen over de snaren in syncopische ritmes, die me deden denken aan Afrika, hoewel ik nooit verder was gekomen dan Zimbabwe, daar kreeg ik een lekke band met mijn opoefiets.
Ik wilde namelijk een reis rond de wereld maken op een zwarte opoefiets, immer geradeaus, u kent het wel, want ik wist gewoon niet wat ik moest met mijn leven, joh.

Ok, das voor een andere keer, anders wordt het zo lang.
Ik speelde dus de drums, eigenlijk had ik liever bij de Led Zeppelins gewild, maar die hadden al een drummer zeiden ze. Ok, moet je het zelf maar weten.

Cowbell, kent u die uitdrukking? Het is een soort geluid alsof er een koe moet plassen maar dan toch denkt: nee, ik plas niet op mijn eigen eten, dus die steeds maar verder loopt, op zoek naar een plekje waar alleen maar brandnetels groeien of iets dergelijks. Maar die jeuken ontzettend aan haar tepels, oftewel: zo'n cowbell staat eigenlijk nooit stil.
Behalve als de koe geslacht wordt natuurlijk, maar das logisch.
Dacht het niet dat je nog ver loopt met zo'n pen van een schietijzer die in je frontale cortex gejaagd wordt met de snelheid van het licht of net daaronder.

Ok, dit terzijde.
Ik zat dus op die kruk de maat te houden, ik mag wel zeggen als een atoomklok.
Zelfs de sekteleider c.q. voorganger zette er altijd zijn Rolex Submariner er weer even op gelijk, hoewel dat eigenlijk helemaal niet nodig is, want een Rolex heeft echt maar 2 seconden plus of min afwijking per dag.

Ik zat heel die tijd naar haar ongelofelijke heerlijke black ass te kijken als ik de zaal opzweepte met die backbeat. Over backbeat gesproken, dat deinde en dat golfde maar, een vibratie uit het oerwoud denk ik die getriggerd werd, kan dit niet anders verklaren.
Maar als dat zo rond en rond ging, wist ik gewoon dat ik goed zat, qua schwung en dat ik precies in de groove zat.

En inderdaad, ik zat ook in haar groove, het was een hele cultuurshock, ook voor haar.
Is dit alles, wat er is? Zei ze nog, maar het was al te laat, we waren al getrouwd.

Ze hield van koken en ik hield van eten, en neuken ook een beetje.
Dus op zich was het een gouden combinatie.

Al een uur van tevoren moesten wij die zangeres begeleiden, met meestal Engelstalige opwekkingsliederen en songs, zoals Hillsong en zo meer.
En ook door de week, hè? Soms hele nachten van bidden en bidden en shaken en offerandes. Vooral offerandes, dan was er weer geld nodig voor een nieuw Mercedes, dan weer een nieuwe bungalow, dan weer moest er vanuit New York een extra speciaal goddelijk geïnspireerde negert worden ingevlogen per eerste klas, u kent het wel. Op een dag werd de sekteleden/gelovigen/zoekenden gevraagd om een stukje goud te doneren, en of iedereen a.u.b. nu, niet seffens, niet direct, niet sebiet, niet weldra, maar nu! Maintenant, tout de suite, heute, gvd geld, geld, goud, geld, enveloppekes met geld, ringen, tanden, neuzen, krukken, koetsen wil afstaan, want ja Jezus.

Eerst moest die gymzaal omgebouwd worden tot kerk, met 244 opklapstoeltjes, en ondertussen kwamen er allerlei geuren van gebraden kip met gember en knoflook naar binnen wasemen, want die hele pingpong club kantine werd omgebouwd tot een soort Chinees-Indisch-Surinaams restaurant, om dat dan met een kleine winst te verkopen in witte plastic bordjes.

Ik noemde haar altijd Biggy Billie, zo kon ik haar makkelijker onthouden.
En uiteindelijk raakte ze daaraan gewend, en noemde iedereen haar Biggy Billie, no spang, swa.

Wel, om er een eind aan te breien: we hebben zo'n 5 jaar toch wel een zielsverband gehad, en als ik denk aan slavernij, zie ik de blanke echt niet als de massa=meester=boss.
We zijn allemaal gewoon van vlees en bloed.
Maar als ik ziek was, kwam ze met allerlei zeer onwelriekende smeerseltjes uit Suriname aan, planten en aarde en sappen en draden van dingen die gewoon niet werken als je er niet in gelooft.
Ik had een tinctuur ingenomen van haar tegen buikpijn, en ik ben nog nooit zo ziek geweest.
Ik moest het raampje opendraaien van mijn auto en bij het stoplicht kotsen, recht op een gaybrapad. Dat was btw geen politieke daad, maar een oprisping van de nervus vagus, dus dat ging buiten mijn wil om.

En leuk weetje voor sollicitatiegesprekken om het ijs te breken: blanken hebben evengoed een duidelijke scheidslijn tussen palm en bovenkant voet en hand, alleen minder scherp. Contrast schuif staat meer naar links. lol

Zo, dat was het weer, kijken jullie allemaal uit?
This earth is beautiful!

__________________________________

DYSTOPIE, KENT U DIE UITDRUKKING?

Ik schaam me om mens te zijn. Dat deze kannonenvoer tactieken nu gewoon schaamteloos door Putin worden gebruikt.
Waar is nu de Verenigde Naties? Wat zijn die aan het doen?
Ik ben bang dat de mensheid gewoon niet geschikt is als diersoort die het gaat redden. Er zit een fundamentele weeffout in ons aller DNA. Namelijk: tribisme, het denken van us eand them. Territoriumdrift en het feit dat alleen de winnaars alles krijgen. Ook mannen moeten een winnaar zijn, willen ze sowieso een beetje succes hebben om zich voort te planten.
En de leider wordt diegene, die het minst gewetensvol en het meest medegogenloos is, zie Stalin, zie Hitler.

Uiteindelijk zal deze oorlog niet te winnen zijn voor Oekraïne, of ze moeten doorstoten naar het Kremlin.
Dit blijft nog lang zo doorgaan, miljoenen doden en miljarden schade.
Alleen als Putin komt te overlijden, hetzij door ziekte of een coup, zal dit stoppen.
Maar dan krijg je een machtsvacuum, waarbij weer de meest medegenloze en gehaaide leider het gaat winnen.
Bovendien zullen in het machtsvacuum allerlei zijdelingse gevolgen optreden: al die kleine Russische staatjes aan de periferie van het oude Rusland zullen zelfstandig willen worden, wat weer een hele hoop onrust en conflicten gaat opleveren, ook met andere buurlanden.

Uiteindelijk zal de mensheid waarschijnlijk dan niet geheel uitsterven, maar opgedeeld zijn in een kleine elite, die gebruik kan maken van bio-enhancing, dus via DNA verbetering lichamelijk en geestelijk superieur zijn.
Zij hebben alle moderne technologie, inclusief AI, nieuwe energiebronnen, en de rest van de overgebleven mensheid zal als een soort middeleeuwse nomaden op primitieve manier overleven, met jagen, roven en op tribale schaal wat landbouw en veeteelt.

Iets wat je nu al ziet in de wereld, waar in grote moderne steden mensen van alles voorzien zijn, terwijl op hetzelfde moment op dezelfde wereld mensen blootsvoets in vuilnisbelten scharrelen naar wat plastic of blik, om daar een paar centen voor te krijgen en weer een dag te kunnen leven.

De steden zullen een soort afgeschermd glanzend supermoderne wereld zijn, en de nobodies kunnen er alleen van verre afstand naar kijken.
En mogen van geluk spreken dat ze zo nu en dan niet worden afgeknald door drones of robotsoldaten als men er teveel last van krijgt.

En straks iedereen maar weer schijnheilig Kerstmis vieren .

Het is schandalig dat deze oorlog in het jaar 2022 op deze manier nog kan bestaan.

En al die zogenaamde blauwe pakken wereld-leiders, ze kiken toe, en vullen waarschijnlijk hun zakken aan alle wapenverkopen.
Het is nog steeds hetzelfde verhaal als in de twintigste eeuw, waarbij je een stengun van 12 Engelse pond, oftewel goedkoper kan het niet en laarzen van karton kreeg uitgereikt, om vrolijk in the jolly old war je kostbare leven te geven.
Voor wat?
Voor de Koninshuizen? Voor de grootindustrie? Voor de banken.

Knettergek zijn we met z'n allen.
Maar , zoals ik zei: het zit verweven in ons DNA.
Het overlevingsmechanisme heeft de mensheid door Ijstijden en epidemieen geloodsd, maar het is allemaal korte-termijn denken, iets wat je wel laat overleven, maar niet bestendig is.
Overal afval achterlaten is ook korte-termijn denken.

Plunderen is dat ook.
Daarom willen anderen altijd dat hebben, wat ze makkelijk kunnen roven, beter dan jarenlang ervoor werken natuurlijk.
Het Romeinse Rijk en Het Derde Rijk waren beiden gebaseerd op plunderen, onderdrukken van zwakkeren en slavenarbeid.

OK, ik ga even afkoelen.
En gooi al mijn dystopische film DVD's in de vuilnisbak.

--------------------------------------------------
DYSTOPIE, KENT U DIE UITDRUKKING?
Ik schaam me om mens te zijn. Dat deze kanonnenvoer-tactieken nu gewoon schaamteloos door Putin worden gebruikt.
Waar is nu de Verenigde Naties? Wat zijn die aan het doen?
Ik ben bang dat de mensheid gewoon niet geschikt is als diersoort die het gaat redden. Er zit een fundamentele weeffout in ons aller DNA. Namelijk: tribalisme, het denken van us and them. Territoriumdrift en het feit dat alleen de winnaars alles krijgen. Ook mannen moeten een winnaar zijn, willen ze sowieso een beetje succes hebben om zich voort te planten.
En de leider wordt diegene, die het minst gewetensvol en het meest meedogenloos is, zie Stalin, zie Hitler.

Uiteindelijk zal deze oorlog niet te winnen zijn voor Oekraïne, of ze moeten doorstoten naar het Kremlin.
Dit blijft nog lang zo doorgaan, miljoenen doden en miljarden schade.
Alleen als Putin komt te overlijden, hetzij door ziekte of een coup, zal dit stoppen.
Maar dan krijg je een machtsvacuüm, waarbij weer de meest meedogenloze en gehaaide leider het gaat winnen.
Bovendien zullen in het machtsvacuüm allerlei zijdelingse gevolgen optreden: al die kleine Russische staatjes aan de periferie van het oude Rusland zullen zelfstandig willen worden, wat weer een hele hoop onrust en conflicten gaat opleveren, ook met andere buurlanden.

Uiteindelijk zal de mensheid waarschijnlijk dan niet geheel uitsterven, maar opgedeeld zijn in een kleine elite, die gebruik kan maken van bio-enhancing, dus via DNA verbetering lichamelijk en geestelijk superieur zijn.
Zij hebben alle moderne technologie, inclusief AI, nieuwe energiebronnen, en de rest van de overgebleven mensheid zal als een soort middeleeuwse nomaden op primitieve manier overleven, met jagen, roven en op tribale schaal wat landbouw en veeteelt.

Iets wat je nu al ziet in de wereld, waar in grote moderne steden mensen van alles voorzien zijn, terwijl op hetzelfde moment op dezelfde wereld mensen blootsvoets in vuilnisbelten scharrelen naar wat plastic of blik, om daar een paar centen voor te krijgen en weer een dag te kunnen leven.

De steden zullen een soort afgeschermd glanzend supermoderne wereld zijn, en de nobody's kunnen er alleen van verre afstand naar kijken.
En mogen van geluk spreken dat ze zo nu en dan niet worden afgeknald door drones of robotsoldaten als men er teveel last van krijgt.

En straks iedereen maar weer schijnheilig Kerstmis vieren .
Het is schandalig dat deze oorlog in het jaar 2022 op deze manier nog kan bestaan.

En al die zogenaamde blauwe pakken wereld-leiders, ze kijken toe, en vullen waarschijnlijk hun zakken aan alle wapenverkopen.
Het is nog steeds hetzelfde verhaal als in de twintigste eeuw, waarbij je een stengun van 12 Engelse pond, met andere woorden goedkoper kan het niet en laarzen van karton kreeg uitgereikt, om vrolijk in the Jolly Old War je kostbare leven te geven.
Voor wat?
Voor de Koningshuizen? Voor de grootindustrie? Voor de banken?

Knettergek zijn we met z'n allen.
Maar, zoals ik zei: het zit verweven in ons DNA.
Het overlevingsmechanisme heeft de mensheid door ijstijden en epidemieën geloosd, maar het is allemaal kotertermijn denken, iets wat je wel laat overleven, maar niet bestendig is.
Overal afval achterlaten is ook kotertermijn denken.
Plunderen is dat ook.
Daarom willen anderen altijd dat hebben, wat ze makkelijk kunnen roven, beter dan jarenlang ervoor werken natuurlijk.
Het Romeinse Rijk en Het Derde Rijk waren beiden gebaseerd op plunderen, onderdrukken van zwakkeren en slavenarbeid.

OK, ik ga even afkoelen.
En gooi al mijn dystopische film Dvd's in de vuilnisbak.
See you.

_______________________________

This is groundbreaking!
Well, I am an INTJ (architect), I am autistic, high IQ, and felt lonely all my life. I am creative, very sensitive, as in being able to feel ESP like it is nothing, Fun fact: sometimes I 'guess people's name and birthdate, and it isn't even difficult. But well, aside from this, I have blood type B. These are hunter-gatherers. So, 3.3 % of the population are INTJ, 10% of the population have blood type B, !0/15% of the population have IQ 130, this explains a lot.
Also, I found out today, my soulmate would best be an ENFP or ENTP. And that is also on the T.

Can't believe I discovered all this so late in my life.
I always didn't fit in. I had to take some meds or benign drugs (5-HTP and saffron-complex)
to keep me calm and stop overthinking. I looked like a girl when I was 14, no transgender stuff, don't worry, all your remarks hit home.

Also: Jung, on which Briggs-Meyer is based, is very educational. Mix some philosophy in the mix, like Nietzsche, Sartre, Camus, Alan Watts, and all in all now everything makes sense.
You know: I don't even like bread or beer, so I think my body doesn't like to be a farmer. Lol.

It caused me diabetes in the end.
I hope I gave you some more points to consider, think about.
I downloaded your e-book, or maybe, this wasn't you. Hunter-gatherer versus farmers, introvert/sensitive versus competitive/extravert, not sharing.

So:
-blood type
-sensitivity
-intelligence
-don't like wheat/barley/beer/bread
-high sensitivity, paranormal sensitivity
(imagine you are in the woods, it will be beneficial to know if you sense danger/ like a lion looking at you/sensing which way to go, so ESP is a survival trait in my opinion.

People are fundamentally different, all because of our ancestry and DNA.
You pointed this out, and you are on the spot.
You even consider mixed types, as of course, nobody is 100 a hunter-gatherer nowadays.

I hope you consider my additional points/remarks.
If you want to leave out the ESP stuff, lol.
I know it's true, I use it all my life, but maybe it is too much for some people.

Thank you for your work!

Simon from Holland

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten